Tips & Trix - Starkare färger på mörk hy

Jag har väldigt ljus hy naturligt, så starka färger syns väldigt tydligt på mig och det blir ganska mycket kontraster. Om man däremot är lite mörkare i hyn, det behöver inte vara mycket, lite mer olivfärgad bara, så skulle samma makeup synas mindre. Det skulle inte bli lika hårda kontraster. Det är en sak jag gillar med att sminka de som har lite mörkare hy och mörk brunt eller svart hår.

Men ibland kanske man vill ha riktigt mycket färg och knallig färg när man har mörkare hy, Kanske till och med om man är väldigt mörk och går mot chokladbrunt och mörkare. Då skulle samma makeup verkligen inte synas lika mycket. Det man kan göra då är att ha en vit bas. Man kan lägga en primer, och sen en vit, krämig kajal som man smetar ut tunt över hela ögocklocket. Det gör att färgen: 1. Får väldigt bra fäste och 2: Blir mycket klarare.

Kajalen kan kännas lite hård ibland men jag tror att NYX Jumbo eyepencil är väldigt mjuka och lätta att arbeta med på det sätter. Annars kan man ta en ljus eller vit krämskugga(som torkar) som en bas, det ger samma effekt. Man tager vad man haver helt enkelt.


Det var nästan ingen idé att visa på mig eftersom jag är så ljus. Men lite skillnad ser man. Det syms betydligt mer om du är mörkhyad!



Är din kajalpenna väldigt hård och inte så följsan så kan du måla på ringfingertoppen och applicera så. Det värmer upp kajalen och det är skönare och skonsammare mot ögonlocket som har väldigt tunn hy. Du kan också sticka in pennan i en låga från en tändare eller liknande i en millisekund. Bara sticka in den supersnabbt. Då blir den lagom mjuk :)


Hoppas tipset hjälpte och att jag har någon lite mer mörkhyad som läser och kunde dra nytta av tipset i alla fall :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0