Tutorial - Pinup girl

Innan jag åkte till London och typ samma dag som min dator gav upp så gjorde jag en tutorial för en pinup look på önskemål av en kompis. Så här kommer den. Egentligen väldigt lätt, men det är lite småsaker som man kan tänka på.

1.

Börja med att lägga en primer på ögonlocken och sen en ljus lite hudtonad ögonskugga över hela ögonlocket, från fransrad till ögonbryn. En lätt skimmrande eller matt skugga väljer du själv vad du känner för.


2.

Ta sen en lite mörkare brun ögonskugga och lägg i globlinjen. Det ska bara vara en lätt markerad globlinje.


3.

Efter det så väljer jag att måla ögonbrynen, det kan man såklart göra sist om man villl det istället. Jag tycker att det är snyggt med ganska tjocka markerade ögonbryn till den här looken. Lite kantigare (eller hårdare eller vad man ska säga) än vanligt.


4.



Sen lägger jag en tunn eyeliner med en ganska böjd vinge.


5.

För en riktigt flirtig look så på med lösögonfransar. Jag körde på mina nya favoriter #110 från Ardell.


Ville ju göra det ännu mer pinup med en sjal runt huvudet, men det blev vääääldigt mycket sjal, den var längre än jag trodde, men jag har ingen bättre så det fick bli så.

Läpparna ska ju självklart vara röda, välj en nyans du gillar. Fyll i läpparna med läppenna först, och om du har lite spetsig amorbåge så runda av den. Det ska vara mjuka och runda former på läpparna. Har gärna en lip primer också. Måla på rött läppstift med pensel, pussa av på lite toapapper och pudra sen med ett ljust eller translucent powder på läpparna och måla ett tunt lager läppstift till. Det ska vara riktigt matt röda läppar, inte glansigt alls.

Rouget ska läggas mitt på äpplet av kinden, så le så mycket du kan och lägg ett ljust rosa rouge på äpplet.



Oskärpa på den här bilden. Men om du vill "go the extra mile" så kan du måla dit ett beautymark strax under ögat med en flytande eyeliner.

Så har du din pinup look!

Hoppas att ni gillar den och att ni får nytta av den. Kankse till en studentskiva eller bara ändå :)

Kommer lägga upp lite inlägg nu under kvällen när mamma har sin dator hemma :P

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0