Tutorial - Topless

Såg på en makeup-blogg som jag följer igår att hon testade en brun och silvrig sminkning för att det är lite av ett no no! Så jag tänkte att jag kan inte komma på att jag själv haft det någon gång, så here it goes! Använde mig av Naked 2. Helt klart nya favoriten, så jag ber om ursäkt om det blir mycket sminkningar som går i lite olika bruna toner.

Här är hennes blogg!

Så här kommer i alla fall en tutorial på denna makeup! :)


1.

Jag började med att lägga Verve på halva ögonlocket och YDK på yttre halvan. Tona ihop skuggorna och låt den silvriga dominera.


2.

Sen tar jag Busted och suddar ut i globlinjen, ser fortfarande till att Verve syns ordentligt eftersom poängen är brunt och silvrigt ^^


3.

Använder supersnygga Bootycall som highlighter på brynbenet.





Obligatoriska ögonbryn och mascara så blir det såhär!



Körde på medföljande läppglanset LipJunkie i Naked på läpparna. Det är nog inte ett läppglans jag skulle köpa själv, men det är faktiskt väldigt snyggt på :)




Rödmarkerade ögonskuggor fr. vänster: Bootycall, Verve, YDK, Busted.
Måste nog säga att de här ögonskuggorna är mina favoriter i den här paletten, använder dem väldigt mycket!!


Jag har ju inte bara en passion och intresse för makeup utan jag älskar även skor, främst klackskor av olika slag. Tycker inte att man kan få för många, men plånbok håller inte med dessvärre :P Men jag tänkte göra ett inlägg och visa mina skor och förmodligen lägga upp lite skocravings också. Jag menar det hör väl till kategorin skönhet, i alla fall till mode och jag tvivlar på att ni har särskilt mycket emot med ;)

Kram

Kommentarer
Postat av: Alexa

Så fint!

2012-03-22 @ 17:44:34
URL: http://alexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0