5 tomma produkter - April

Jag har sett den här typen av inlägg i flera bloggar och själv funderat på att göra samma grej.

Alltså, i slutet på verje månad, eller precis i början, till exempel, då visar man 5 produkter/tomma förpackningar som man har tagit slut på. Man kan ju självklart även göra detta när man har 5 tommas produkter och inte bara i slutet på varje månad. Jag kommer att göra det i slutet på varje månad i vilket fall :) Man skriver och berättar lite kort om produkterna och vad man tycker om dem.

Här kommer mina första fem produkter, hoppas att det uppskattas och att ni får lite tips!


Lite blandade produkter var det här, ett duschcreme, en hårspray, ett mascarasample, en toplack och en brushcleaner.



Först ut, min brushcleaner. Köpt på Kicks någon gång i höstas eller slutet på sommaren. Den har hållt superlänge, kostade 65:- har jag för mig, kan ha varit 69:- också :P Jag använder den här varje dag, främst till mina ögonskuggaborstar. Foundation borste och andra borstar där jag använder creme eller flytande produkter av något slag, typ läpprodukter, concealer osv, dessa borstar tvättar jag bara med schampoo och balmsam. Det gör jag även med mina ögonskuggsborstar, men inte lika ofta. Den här är toppen att få bort ögonskuggan i borstar så jag kan använda samma borste till olika skuggor, framförallt om det är två väldigt olika färger! Den rekommenderas starkt. Jag har redan köpt en ny!



Sen har vi min hårspray, verkligen inget speciellt. Jag använder väldigt lite hårprodukter, men ibland sprayar jag lite i håret, oftast för att få lite volym eller få lockat/plattat hår att hålla bättre. På vintern blir mitt hår lätt elektriskt och då använder jag den för att tämja dessa hårstrån. Eftersom jag inte använder den så mycket eller till något speciellt så har jag inte så mycket att säga om den. Den kostade ca. 26:- på Ica och funkar toppen för det jag använder den till!! :)



Det här är ett mascaraprov, Lancôme Hypnôse mascaran. Jag fick den på Kicks i höstas tror jag, har sparat den länge och försökt få ut det sista och sedan för att jag vill köpa en. Den är riktigt bra, man får fina fransar, separerade och lagom mycket volym och längd. Ensam är den främst en vardagsmascara, men vill man ha lite fylligare fransar gör den sig absolut bäst under en mascara med plastborste. Dock kostar fullsize 350:-.... Så det är aningens saftigt, men jag tänker köpa den någon gång. Dock inte nu.



Och NU har min I love... mango & papaya tagit slut. Köpte ju den i mitten av februari och då läckte den ändå ut en del i min väska jag hade till London. När man står däri duschen och tvättar sig luktar man som en påse tutti frutti, mums! Dock håller inte doften i sig när man kommer ut och har torkar sig, det är lite synd. Däremot finns det matchade body lotion(och massa andra prosukter) och smörjer man in sig med den efter duschen så lär det hålla i sig lite mer! Kostar 69:- på bl. a. Åhléns och Kicks.


Sist men verkligen inte minst, min flaska Seche Vite snabbtorkande toplack. Det finns lite kvar, men det har segnat och är lite svårt att komma åt, såg efter att jag köpt en ny flaska att man kan köpa några tunnande droppar, speciellt till Seche Vite, så att den blir som ny igen, får göra det med min nuvarande flaska :)
Om du målat naglarn ofta eller helt enkelt inte har tålamod att vänta så länge som man måste på att naglarna ska torka, köp den här!!!! Kostade 129:- på Kicks. Jag vet inte hur jag orkade måla naglarna innan jag hade den här, förmodligen därför jag så sällan gjorde det! Jag älskar den. Målar jag ena handen med nagellack och toplack så är den såpass torr att jag lätt kan ta på den när jag gjort samma sak med andra handen. Man får även en riktigt glansig, nymålad finish även när det torkat. Man målat detta lack på vått nagellack. Måla först ena handen, sen målar du ganska rikligt med Seche Vite över, det tränger in i nagellacket och gör att det torkar snabbare. Målar du dock för mycket blir det bara kladdigt.



Lite halvlångt inlägg, men med mycket bilder! Har fler inlägg på gång! Två tutorials faktiskt ;D

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0