Shopping in Milan

Här kommer en bildbomb kan jag tala om, med massa saker jag köpt i Milano! En del smink som ni ser, men även lite anant blandat. Allt var billligt och bra! Inte en enda grej på Sephora, spenderade ungefär 3 minuter där. Det var lite för dyrt på Sephora i Italien, föredrar den i New York. Den i Paris var också bra, men billigare i New York ändå ^^

Jag kommer inte att skriva särskilt mycket alls om produkterna, dels jag att jag knappt använt något, utom ett par saker och bara en gång. Men det kommer upp efter hand som jag använder grejerna!


En liten översiktsbild på vad jag köpte. Lite stökigt och så, jag vet, men så blev det!





Mina händer är torriga och liite nariga, men skuggorna är swatchade med primer under. De är bra pigmenterade, men jag trr att för att nå till sin fulla potential och hålla såå mycket bättre så bör man ha en primer under. Pigmentet ser precis ut som det är swatchat. Jag hade hoppats på att den skulle vara mer välpigmenterad. Har använt den en gång, men med primer OCH en vit krämbas eller liknande så kommer den bli riktigt snygg!

Jag blev framförallt glad för att detta är "perfekta" nyanser som jag letat efter och så hittar jag välpigmenterade för billiga pengar. Hur nice är inte det?!


Märker heter KIKO och är från Milano. Skuggorna kostade 49:-(€4,90). Vissa kostade 59:- eller 69:-, med annan formula och dubbla skuggor och lite så :)




En rouge som var svårt att fånga på bild, men det är en fin, ganska mörkt persikofärgad nyans i varma toner med en del guldigt skimmer i. Blir fint till en lätt ögon makeup i sommar!



Letande efter ett bronzingpuder som drg lite åt det kalla hållet och som var matt som jag kan använda till contouring. Alla var orange och skimmriga, kanske något matt, så det blev ett mörkt vanligt puder istället. Använde det en gång och nyansen är perfekt för mig. Sen kan jag alltid bygga på när jag blir lite brun i sommar :)



Ett genomskilning puder som praktiskt bara är öppnat. Får se vad jag tycker om det, förhopningsvis får jag det resultat jag vill ha. En matt snygg finish. Det sitter fast en puderpuff i locket, faktiskt väldigt smidigt.




Två läppstift, det orange har jag använt, ett superfint sheer läppstift. Ni får se hur de ser ut på inom en snar framtid! Hoppas på att jag gillar det rosa på läpparna också.



Ett lila lack med superfint skimmer i som kameran inte ville fånga och ett duokromt lack. Slarvlackade med detta i Italien, den duokroma effekten syns inte lika tydligt väl på naglarna, men det syns i alla fall. Dock mer åt det gröna hållet än det blå som man ser i flaskan.




Dessa två köpte jag för 30:- styck på en stor marknad. Lite skeptiskt gick jag och kollade vid sminkståndet och såg till att båda dessa var noggrant förseglade, nya och rena innan jag köpte dem. De var betydligt billigare än i butik så det var ju bra. Ögonskuggorna var välpigmenterade och riktigt fina färger. Ska nog använda dessa imorgon. Hoppas på att mascaran funkar bra.



Köpte ett stämpelkit för naglarna. Många av er har säkert hört om Konad som gör sådant här. Tänkte köpa det i USA men kände att det kostade för mycket då det var mot slutet av resan. Detta betalade jag ungefär en hundring för. Får väl se hur det går!



Två lack, ett från Catrice som jag har på mig nu och ett specialeffekt topplack från Essence, samma märke som stämpelsakerna :) Det är nästan lite holografiskt. Visar det så fort jag använder det, vilket lär bli snart!



Ett supertjejigt skal till min iPhone, men jag är ju ganska tjej ändå och tycker det är så himla snyggt! :P Och världens läckraste ring blev också min. Har haft den på mig varje dag. Love it!



Köpte även två väskor på marknaden, betalade drygt 200:- för båda så jag väntar mig inte att de ska hålla så länge, men de var fina ch jag behövde lite väskor. Mamma köpte också två stycken för samma pris :)



Och sist, men absolut inte minst, två plånböcker. Såååå himla snygga enligt mig, på varuhuset coin där de hade en hel del billigt smink hade de en hel drös med fantastiskt fina plånböcker i olika storlekar design osv. Jag stog säkert i tjugo minuter och diskuterade med mamma fördelar och nackdelar för att komma fram till vilken jag skulle ha. Det blev en i vanlig storlek och en liten med plats för ID-kort, bankomatkort och lite kontanter eller så. Det nödvändigaste om man ska ut en kväl eller reser. Hur bra som helst! Vill bara sitta och titta på mina nya plånböcker! Tänker åka tillbaka till Milano när dessa blir för slitna ;D Älskar dom verkligen! Hahah.


Ett långt inlägg blev det och jag känner att tusan vad mycket jag fick för mina pengar ändå!


Kram på er fina ni!

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

this or that? :)

http://fotokobran.se/2012/may/this-or-that.html#comment

2012-05-22 @ 21:41:25
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0