Tips & Trix - Ge illusionen av längre fransar

Jag har kommit hem från jobbet, ätit middag och läst lite, både bok och bloggar. Nu är det min tur att blogga lite! Tänkte lägga upp inlägget om hur du får dina ögonfransar att se längre ut, men hjälp av kontraster :) Hoppas att ni får användning för det!


1.

Jag använder bruna toner här, ni kan använda vilka färger ni känner för så klart. Jag börjar med att lägga en mellanbrun färg längst in vid ögonvrån.


2.

Sen lägger jag en väldigt ljus cremefärgad skugga på mitten av ögonlocket, vit går också bra, då blir det mer kontraster och det är en fördel.


3.

Längst ut lägger du den mörkaste skuggan, låt bara lite av den vara längst ut och sudda sen ut den i globlinjen. Var noga med att den ljusaste skuggan syns tydligt. Om du råkar täcka över den för mycket med den mörka skuggan så fyll bara på den vita igen!


4.

Lägg en svart kajal längs övre vattenlinjen och måla även mellan ögonfransarna. Jag målade även vit kajal längs nedre vattenlinjen för att ändå öppna upp ögat lite.





Kontrasten mellan den svarta mascaran och den ljusa skuggan där fransarna är som längst gör att de ser ännu längre ut. Jag visar också en bild med eyeliner och där jag tinat skuggrna fråpn ljust till mörkt, det är ingen brutal skillnad, men nog är det skillnad alltid.

Jag sminkar mig inte så här så jätteofta och jag använder eyeliner ganska ofta. Men det är i alla fall ett tips för de gånger ni vill framhäva era förföriska fransar lite extra ;)

Kram!

Kommentarer
Postat av: June

Jättefint!

Sv. Bra idé :) Nej, du vet bäst själv vad du passar i. Kanske har du rätt.

2012-05-26 @ 10:53:18
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0