Tutorial - Coral Sea Breeze

Här kommer återigen en tutorial med rätt många steg, men den är superlätt. Använde mig av min 120-palett glömde tyvärr att fixa bild för att visa vilka färger och nu har jag glömt för detta var tidigare i veckan :P


1.

Börja med att packa på en ljust turkos/blå skugga över nästan hela ögonlocket upp til globlinjen utom inre ögonvrån. Behöver inte vara särskilt jämnt.

2.

Ta en fluffig blendingbrush och sudda, sudda, sudda. Ända tills du får riktigt mjuka fina övergångar. Ta lite färg på penseln och fyll på om det behövs.

3.

Sen tar jag en aningens mörkare, lite havsblå skugga och använder samma fluffiga pensel som nyss och suddar ut den mörkare skuggan i globlinjen. Eftersom det är en väldigt fluffig pensel jag använt så blir det inte så markerat, utan bara intensifierat.

4.

För att få den nyans och pigmentering jag vill ha använder jag en skumapplicator och blandar ett par, tre olika rosa och orange skuggor, så det blir en fin korall färg. Lägger denna i inre ögonvrån, där det är tomt från skugga.

5.

Som highlighter använder jag en blanding av en matt rosa och en skimmrig vit skugga.

6.



Längs yttre delen av övre och undre fransraden lägger jag en blå kajalpenna och fixerar den med samma mörkare blå skugga som jag har längst ut på ögonlocket.







Efter fixade ögonbryn och mascara blev resultatet såhär!!




Rosa läppstift så blev det riktigt somrigt. Var fantastiskt fint väder den här dagen!!


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0