Tutorial - Jade-o-Lade

Igår hade jag lite inspiration från en palett från Lime Crime, har den inte själv, men jag letade upp lite liknande färger, resultatet blev en svart/aquamarine/guldig makeup :) Ni får en tutorial så ni själva kan göra den hemma :)


1.

Börja med att lägga en guldig skugga på mitten av ögonlocket, packa på med färg, vi ska på med svart så den måste synas!


2.

Ta sen en svart skugga och l'gg runt den guldiga, inte högre än till globlinjen, försök att ge den guldiga skuggan en lite rund form.


3.

Sen tar du en turkos/aquamarine färg och suddar ut med den svarta i globlinjen. Se till att det blir riktigt mjuka övergångar.


4.

Jag lägger en cremefärgad skuggamed lite guldigt skimmer i som highlighter och fyller på med den svarta skuggan för att finputsa lite.







Fyll i ögonbrynen och måla mascara så är det klart!!




Körde på ett vanligt genomskinligt plumping gloss på läpparna!


Ikväll ska jag grilla hos en kompis, så vi får se hur det blir med uppdateringnen...


Kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0