Tutorial - Make it POP!

Det blir en tutorial på hur man framhäver och ger illusionen av längre fransar imorgon istället! Idag blev det en färgsprakande makeup. Testade pigmentet jag köpte i Milano och visst funkade det mycket bättre med en vit bas, precis som jag trodde! Fantastiskt :)

1.

Börja med att(efter primern) applicera en vit bas av något slag, jag har använt mig av en vit kajalpenna. Då den är lite hård att måla direkt på ögonlocket och sen blanda ut så målar jag på mitt ringfinger ch sen applicerar jag så jämnt jag kan. Tona ut den strax ovanför globlinjen, så högt som du vill ha skuggan ungefär :)

2.

Lägg pigmentet över hela locket upp till strax ovanför globlinjen med en medelhård borste, inte för mjuk, då får du inte tillräckligt med intensitet!






Måla en eyeliner med en liten vinge. Det blir en snygg konstrast med det svarta eftersom färgen är så neonig.



Jag skulle valt ett annat rouge, inte ett kallt rosa som nästan drar mot lila... Men läpparna pryddes av ett orange läppstift med toner av korall från The Body Shop :)


Jag tycker att färgen är fantastiskt fin och den gör sig väldigt bra helt ensam!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Oh.my.god! Färgen är ju helt fantastisk och gör sig riktigt bra till dina ögon :)

2012-05-24 @ 01:41:52
URL: http://beautybym.se
Postat av: Michan- Beauty by M

- Solen tar all min tid,haha.

Nej då,men när det är så fint väder är det svårt att fokusera på bloggen.

Dessutom har jag en liten vovve som behöver väldigt mycket tid och träning just nu :)

Men jag kommer nog tillbaka som vanligt snart.

2012-05-24 @ 10:07:21
URL: http://beautybym.se
Postat av: June

Skitsnygg ögonmakeup, jag har en nästan likadan nyans i min Circus-palett från Sleek. Men jag passar inte så superbra i den, den skär sig lite mot mina fräknar som oftast kräver lugnare färger.



Sv: Tack, jag älskar nyansen för den är verkligen färgglad och udda, utan att bli för wacko. Varför skulle du inte passa i den tror du?

2012-05-24 @ 12:56:16
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0