Recension - Naked 2

I London köpte jag ju äntligen en av Naked paletterna från Urban Decay. Vet faktiskt inte varför jag inte gjorde det i USA eller Paris, men nu så! Det är förmodligen bland de bästa köp jag gjort när det kommer till smink! Så här kommer en liten recension!



Förpackningen är stilren i metall och den håller sig definitivt stängd, det är toppen om man ska stoppa ner den i väskan. Man behöver inte alls oroa sig för att den ska öppnas och bli förstörd :)


Såhär ser den ut när man öppnar den. 12 ögonskuggor och en dubbelsidig pensel.
Skuggorna fr. vä.: Foxy, Half Baked, Bootycall, Chopper, Tease, Snakebite, Suspect, Pistol, Verve, YDK, Busted, Blackout.



Här är alla skuggorna swatchade. De är superpigmenterade, krämiga och härliga att jobba med. Foxy och Bootycall syns inte så tydligt här eftersom det är väldigt ljusa lite hudtonade skuggor. Båda två är superfina highlighters. Foxy är matt och Bootycall är lite skimmrande.

Alla skuggor är swatchade i samma ordning som de sitter i paletten. Totalt är det 3 matta skuggor, Foxy, Tease och Blackout, övriga skuggor är skimmriga. Halfbaked, Verve och YDK är skuperskimmriga och Chopper är även glittrig. Jag som gillar skimmriga skuggor tycker att det här är en perfekt palett med bruna och "neutrala" skuggor. Som jag visade i ett inlägg som jag la upp för ett tag sedan så är paletten väldigt användbar till allt möjligt. Det inlägget hittar ni HÄR.



Penseln som följde med gillade jag inte alls först, men efter att ha använt den några få gånger så gillar jag den mer och mer och nu använder jag den varje gång jag använder naked paletten. Använder bara penseln till den eftersom jag låter den ligga i förpackningen tänker jag inte på att jag har den annars :P

Den platta borsten använder jag till att lägga på skugga över hela den rörliga delen av ögonlocket(Eller halva beroende på vad jag ska göra såklart.). Den lite fluffigare sidan använder jag som crease brush, alltså i globlinjen och suddar ut skuggan samtidigt. Till highlighting skuggor använder jag dock en anna pensel som jag har :)







Läppglanset är Lip Junkie Naked. Som jag sagt förut en gång så är det här inget läppglans jag skulle valt ut själv i butik att köpa. Men när det väl kommer på läpparna är det himla fint, ett perfekt nude-glans. I alla fall för mig. Men det är ändå en sådan färg som jag tror skulle passa många. Jag får nog börja kika på sådana här färger i framtiden också ;)


Summering av paletten är att den är sjukt värd att köpa för de flesta. Den kostar £36, det är ganska precis 360:-. Man kan köpa den på lookfantastic för 365:- med fri frakt till hela världen! Den första Nakedpaletten kostar lika mycket och den är minst lika bra den. Så ni får väl kika och se vilken ni helst skulle vilja ha :)


Nu ska jag upp och leka hemmafru igen, göra degen till brödet och medans den jäser ska jag stryka lite och duscha så kommer jag och uppdaterar mer sen :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0